Vaccinerat mig och självklart känner jag av det!

I torsdags fick jag vaccinera mig där jag är och praktiserar, en av läkarsekreterarna skrev ett jätte gulligt mail till en av sköterskorna och frågade om dem kunde vaccinera mig. I mailet stod det ungefär så här: Kan du vaccinera våran 19-åriga praktikant Veronica? Hon är såå duktig och skriver alla journaler, som vi inte hinner med och vi skulle aldrig klara oss utan henne, så hon får absolut inte bli sjuk....

Hihi, roligt att höra :)

Men dagen efter fick jag extrem spränghuvudvärk och ett stort tryck i ögat. Ryckningar och var jobbigt att kolla med vänster öga, jätte jobbigt men bättre det än att åka på svininfluensan.

Jag tycker att alla borde vaccinera sig, många är såå negativa till detta vaccin och jag tycker att det är lite löjligt. När människor säger att anledningen till att dem inte vill ta vaccinet är för att dem inte vill dö om 5 år, all sjukvårdspersonal har tagit vaccinet, och jag tror mer på att de vet vad de gör än va ni andra gör.....
Och även om det de säger skulle stämma, så finns det ingen sjukvårdspersonal finnas kvar så hur har de tänkt klara sig då då.. Töntar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0