IKEA!

Idag var vi på IKEA! Åkte faktiskt dit för att äta. Jag, Ackis, Moa, Mamma och Mormor. IKEA är ju kända för sina billiga köttbullar men jag föredrar kotletten faktiskt, är inte särskilt förtjust i köttbullar heller..... Men det var väldigt trevligt. Vi har en stor diskussion om att restaurangen ligger längst upp, många tycker att det är jobbigt att behöva gå ner i genom hela affären även fast man bara åker dit för att äta men som jag förstår så är ju det här ett sätt för att få folk att handla mera. Man brukar ju alltid hitta nåt på vägen ner och så tjänar dem mer pengar på det sättet. Smart...
Men andra anser att om dem skulle ha restaurangen längst ner så skulle fler människor bara åka dit för att äta och på det viset skulle dem tjäna mer, men jag är tveksam. Grejorna på IKEA kostar oftast mer än vad maten gör och jag tror att man inte skulle ha det på det här sättet om det inte var så att det var bäst pengamässigt!

Vad tycker du? Vad vore bäst för dig och vad är bäst för IKEA?

(Ett litet minus bara, nu kostar det att ta sallad till maten även smör o bröd kostar. Lite löjligt eftersom det ändå bara kostar nån krona nu.. E det inte meningen att sallad är nyttigt och barn borde äta mer grönt???)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0